Grădinița în natură, un concept pe care copiii îl adoră. Care sunt avantajele timpului petrecut în aer liber
Dan Prediger ne-a povestit cum i-a venit ideea de a face o grădiniță în pădure și cum arată o zi pentru cei mici la Karin’s Kids.
Cum v-a venit ideea de a aduce acest concept de grădiniță în pădure în România?
În România copiii petrec foarte puțin timp în aer liber. Timpul pe care copiii îl petrec în aer liber a scăzut în ultimii ani enorm de mult ajungând în foarte multe situații la maxim 30 de minute pe zi, recomandarea OMS fiind de minim 3 ore pe zi.
Copiii din România s-au îndepărtat foarte mult de natură. Copiii interactionaeaza foarte puțin cu animalele, nu îngrijesc și nu protejează natura. Studiile au demonstrat că cei care au grijă de animale și natură dezvoltă o empatie mai mare față de oameni.
Studiile au demonstrat că cei care petrec timp în natură au o vedere mai buna, riscul de miopie este foarte scăzut. Sunt foarte multe studii care au ajuns la concluzia că cei care studiază în natură înțeleg mai bine, sunt mai creativi, găsesc soluții mult mai rapid, au placere de a studia. Toate aceste informații precum și lipsa unui astfel de concept în România ne-a determinat să investim într-un astfel de spațiu.
Cam cât timp din zi îl petrec copiii afară? Stau și când plouă?
În perioada aprilie-octombrie, toate activitățile, atât cele educative cât și cele de joacă, descoperire, sport sau explorare se desfășoară în curtea grădiniței. În această perioadă activitățile educative se desfășoară în interior numai dacă vremea provoacă un disconfort copiilor și nu se pot concentra la activități. Copiii au diferite activități și în ploaie, dar numai pe timp de vară și numai activități de joacă. În perioada octombrie-aprilie, activitățile educative se desfășoară în interior, iar restul activităților în exterior.
Grădinița în natură este un concept pe care copiii îl adoră. Cum decurge o zi pentru cei mici la o grădiniță așezată în pădure? Ce activități au?
Ziua este diferită la fiecare nivel de vârstă. La grupele baby (până în 3 ani) activitățile sumt proiectate în așa încât să dezvoltăm, în principal, inteligența emoțională. Trecem de la securizarea emoțională la creșterea încrederii, curajului de implicare în activități, inițiativă în activități, inițiere de jocuri și prietenii. La grupa mică și prima parte a grupei mijlocii ne concentram pe dezvoltarea inteligenței sociale.
Dacă la început activitățile sunt proiectate în așa fel cei mici să conștientizeze că au nevoie de ajutorul fizic al colegilor, la grupa mijlocie ei dezbat și dezvoltă idei de proiecte commune. Din a doua parte a grupei mijlocii și grupa mare le dezvoltăm copiilor placerea de a învață, prin descoperirea informației și punerea ei în practică prin diverse proiecte. La toate nivelele de vârstă stimulăm și dezvoltăm toate tipurile de inteligență.