STUDIU Fetele de 12 ani au ajuns să cumpere creme antirid din cauza stimei de sine scăzute și a rețelelor sociale
Tot mai multe fete foarte tinere merg în magazinele de îngrijire a pielii în căutarea unor tratamente de care ar avea nevoie mai degrabă mamele lor.
Specialiștii spun că s-a ajuns la această situație din cauza accesului la o cantitate de uriașă de informații pe care tinerele nu știu să le filtrez rațional și critic. Astfel, multe adolescente ajung să facă greșeli uriașe în ceea ce privește îngrijirea și sănătatea pielii lor, fapt ce demonstrează cu adevărat o problemă de stimă de sine prost gestionată.
Dermatologul Paloma Borreguero, purtător de cuvânt al Academiei Spaniole de Dermatologie și Venereologie, consideră că este "o nebunie ca o fetiță de 11 sau 12 ani să ne vorbească despre rutine de frumusețe".
Până la debutul pubertății, singura recomandare făcută de dermatologii este ca pielea să fie curată și bine hidratată.
Atunci când vine pubertatea și nivelul hormonilor crește vertiginos, la igiena pielii se poate adăuga un produs de curățare, dar atunci când ne confruntăm cu orice problemă de acnee, este întotdeauna mai bine să consultăm un medic și să nu ne lăsăm niciodată duși de val cu remediile casnice care populează și rețelele de socializare, care, de prea multe ori, duc la deteriorarea pielii.
Cosmetica și stima de sineNu există încă multe studii care să analizeze creșterea utilizării produselor cosmetice de către copii în ultimii ani. Unul dintre acestea este cel publicat de Universitatea Columbia din New York, care analizează publicul cu vârsta sub 12 ani.
La această grupă de vârstă, concluzia la care au ajuns cercetătorii este că, dintre copiii care folosesc produse cosmetice, doar 36% folosesc produse destinate copiilor sau, cu alte cuvinte, produse care sunt cu adevărat formulate pentru nevoile specifice ale pielii lor.