Este dovedit științific: Poți să spui numele unei persoane doar uitându-te la fața ei
Cercetătorii conduși de Dr. Ruth Mayo și Dr. Yonat Zwebner de la Universitatea Ebraică din Ierusalim au publicat rezultatele unui studiu în care au deslușit misterul pentru care avem adesea ideea preconcepută că anumite fețe se potrivesc mai bine cu un nume, și nu cu altul.
Neuroștiința a fost responsabilă pentru explicarea procesului prin care oamenii, atunci când privesc o față, pot ghici numele acelui individ și nu, nu este vorba de magie.
Experimentul a constat în determinarea participanților la studiu de a selecta nume pentru fotografiile unor fețe anonime. Lista de nume pentru fiecare fotografie putea conținea până la cinci opțiuni, iar rezultatele au fost surprinzătoare chiar și pentru cercetători, deoarece aproape 40% dintre participanți au reușit să ghicească numele reale ale persoanelor din fotografii.
Fața este oglinda sufletuluiPotrivit cercetătorilor, deciziile participanților la acest studiu ar putea fi legate de stereotipurile culturale pe care le asociază cu numele.
Ei au constatat că, de exemplu, participanții francezi au fost mai predispuși să ghicească fețele și numele conaționalilor lor și același lucru a fost valabil și pentru participanții din Israel, ceea ce i-a determinat să concluzioneze că ușurința de a ghici numele provine din propriile tendințe culturale.
Oamenii, chiar dacă nu suntem pe deplin conștienți de acest lucru, sunt supuși structurii sociale a mediului în care trăim din momentul în care ne naștem și primim un nume de la părinții noștri.
Ce spune neuroștiința despre asta?Neuroștiința o numește schemă mentală, iar oamenii de știință o explică ca fiind o expansiune culturală în care oamenii se aseamănă și se identifică pe ei înșiși, toate acestea fiind supuse experienței și învățării.
Numele și fețele sunt stocate în creierul nostru și fac parte din identificările zilnice care se dezvoltă în hipocampul anterior, unde sunt generate procesele de memorie asociativă.
Nu este magie, este știință și învățare, chiar dacă nu o facem în mod conștient.