Copiii și adolescenții au fost printre cei mai afectați în timpul pandemiei. Specialiștii spun că au existat consecințe asupra sănătății lor mintale și, de asemenea, asupra educației lor. În 2020, realitatea i-a obligat pe profesori, părinți și copii să improvizeze studiul în clase virtuale de acasă.
Acum, un nou studiu publicat în revista științifică Nature Human Behaviour a cuantificat acest deficit și a concluzionat că, în timpul pandemiei, copiii au pierdut echivalentul a mai mult de o treime dintr-un an școlar.
Pentru a ajunge la această concluzie, specialiștii au efectuat o meta-analiză a 42 de studii din 15 țări cu venituri medii și mari. Mai exact, au constatat că s-a pierdut 35% din învățarea totală a unui an școlar și că întârzierea a fost mai ales la matematică.
La matematică mai rău decât la citire
Unde au fost observate cele mai mari probleme? Dacă ne uităm în detaliu la subiecte, se observă întârzieri mai mari la matematică decât la citire. Probabil pentru că părinții erau mai puțin capabili să își ajute copiii cu exerciții de matematică, speculează cercetătorii.
Copiii au pierdut competențe matematice, dar au dobândit noi abilități legate mai ales "de spațiul cibernetic și de contextul tehnologic, ca urmare a învățării la distanță sau hibride", a declarat pentru Nature Luka Lucic, psiholog la Institutul Pratt din New York.