Bebelușii nu își amintesc întotdeauna lucrurile învățate de-a lungul unei zile, iar cercetătorii au găsit o explicație pentru acest lucru.

Dacă și cum își amintesc bebelușii ceea ce au învățat depinde de starea lor de spirit, arată un studiu realizat de psihologii de la Ruhr-Universität Bochum, citat de Science Daily. În cercetare au fost implicați 96 de copii cu vârsta de nouă luni.

Starea de spirit a sugarilor este imprevizibilă. Ei pot fi fericiți în acest moment, iar în clipa imediat următoare să nu-i mai poată consola nimic. Până acum nu se știa dacă modificarea dispoziției afectează capacitatea de învățare și memoria copiilor, ci doar că starea de spirit afectează gândirea în cazul adulților.

Pentru a afla dacă lucrurile stau la fel și în cazul bebelușilor, cercetătorii i-au pus pe cei 96 de participanți la studiu în diferite ipostaze – vesele, triste, neutre – și le-au arătat diverse acțiuni pe care au vrut să vadă dacă le imită și dacă le pot reproduce mai târziu. Cei mici au fost puși să învețe gesturile făcute de o papușă cu sfori.

Ulterior, oamenii de știință au observat că micuții care au avut o dispoziție diferită în momentul în care au învățat să imite gesturile păpușii față de dispoziția avută când ar fi trebuit să-și amintească acele gesturi, nu le-au mai putut reproduce, pe când performanța memoriei a fost de două ori și jumătate mai mare dacă au avut aceeași dispoziție.

Experții susțin că acest lucru arată că fluctuațiile stării copiilor la vârste fragede pot afecta modul în care aceștia își accesează memoria. Această concluzie poate explica, de asemenea, de ce adulții nu-și amintesc nicio experiență din copilăria lor timpurile.

Sursă foto: Shutterstock


Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: